IES MIQUEL PERIS I SEGARRA Castellón de la Plana Castellón

Transporte

Timetable
9 h a 14.30 h

Va ser a la tardor de 1983 quan al Grau desembarca un nou Institut. Xiquetes i xiquets del Grau de Castelló per fi podien rebre educació secundària sense creuar el camí de la Donació. El curs 1983/84 es va inaugurar l’actual IES Miquel Peris amb el nom de Mixte 4, sent el seu primer director Manuel Ramia.

L’institut es va alçar darrere del grup Sant Pere, entre séquies, aiguamolls, senill, tortugues i samarucs, amb olor a llimacs i sorolls de granotes i garses. L’edifici acomplia amb unes velles reivindicacions veïnals. Tombatossals havia donat el pinar als grauers i ara la Conselleria d’Educació els donava l’institut. Oci i cultura per un poble, tot allò que com deia Aristòtil, és necessita per ser feliç.

El centre començà amb una dimensió intercomarcal. Abraçà joves del Grau, Benicàssim i Orpesa. A més, comptà amb l’alumnat del centre d’alt rendiment esportiu “Penyeta Roja” on estudien joves de totes les comarques de la província.

Del centre inaugurat el 1983 no queda ni el nom ni l’espai, encara que sí altres séquies, el senill, l’olor a llimacs i el soroll de garses. En 1987 es va decidir rebatejar-lo com IES MIQUEL PERIS I SEGARRA, en honor al gran poeta castellonenc enamorat del mar i del Grau. El poeta va venir a l’acte i ens va donar l’ escultura d’Octavi Vicent El marineret d’ulls blaus que encara resta en el centre.

En 1997 varem passar del grup Sant Pere a la Avinguda del mar, 431. Varem intercanviar l’espai del col·legi L’Illa pel nostre. El bescanvi va exigir unes obres que ens van fer marxar un any a l’exili, a la muntanya de la Penyeta Roja, mare de Tombatossals, i des del curs 2000/01 estem en el nostre espai actual.

Users Opinions MIQUEL PERIS I SEGARRA

Manolo Sanchez Pizjuan
    Fri Nov 03 08:06:02 UTC 2023
    mi hijo me habla biendel instituto lleva 3 años ahi, la educacion a mejorado mucho ademas del servicio
    Tomás Turbado
    Fri Nov 03 08:02:28 UTC 2023
    Este instuto es un gran nejemplo para la sociedad, pienso que, si queires que tu hijo tenga vuena educacion y vuenos estudios, apuntalo al IES Miquel Peris
    María Isabel Quijano
    Thu Feb 09 14:35:20 UTC 2023
    Probablemente el peor instituto de Castellón. Veremos si con la nueva directiva cambia un poco la cosa. Porque la anterior eran una pandilla de incompetentes. Un instituto aleccionado durante años por gente de la peor izquierda, independentistas y comunistas
    Rosa Perea
    Wed Apr 24 11:07:46 UTC 2024
    La nueva directiva ha sabido situar a alumnado en el lugar correcto para su aprendizaje. El claustro, muy implicado. Las orientadoras nos atendieron muy bien. Gracias!
    David
    Sat Dec 28 12:37:47 UTC 2019
    Voy a cambiar a mi hijo de instituto a uno privado el curso que viene, telita con las cosas que se ven aquí... Los profesores se creen superiores y noto que mi hijo no aprende... Profesores como luisa sese, me han hablado muy mal de ella,y noto a mi hijo con poca ilusión de aprender, he hablado con él y lo entiendo, en este instituto lo único que se aprende es a callarse con amenazas de partes y a ver a chavales fumando. Vergüenza.
    Manuel Jesús Torres
    Thu Oct 17 20:31:25 UTC 2019
    Los profesores son lo único bueno que se puede sacar la malloria son majos, simpático, etc... PERO algunos maestros desprenden y radian cansancio se creen su periores a los alumnos y algunos también deberían ser vigilados debido a que no explican nada y tratan mal a sus alumnos amenazando los con partes, los alumnos usualmente fuman y ha tenido que venir la policía constante mente al instituto por no decir que la malloria de alumnos no son buenas influencias para una persona tranquila y estudiosa y las instalaciones no suelen ser las mejor devido a que la malloria de mesas y sillas están cojas, sucias, pintadas y con chicles por debajo pegado. Por no decir que algunos alumnos ayudan a ensuciar las clases o poder romper las instalaciones.

Schoolar Calendar MIQUEL PERIS I SEGARRA