Info Adicional
TRETS D’IDENTITAT:
1. Promotora de valors
Com a institució escolar hem de transmetre formació i educació, i ho volem fer amb eficàcia: la inquietud, la constància, l’esforç, dins d’una disciplina ben entesa i un ordre funcional són exigències mantingudes.
2.Activa i plural:
L’alumne té dret a rebre un ensenyament coordinat i actualitzat; el treball en equip del professorat, d’infantil i primària, la seva participació en cursos d’actualització, formació i innovació, el contacte regular amb altres centres en xarxa, garanteixen aquest dret.
3.Promotora de la cultura:
La llengua vehicular de l’escola és el català.Tot garantint un coneixement satisfactori del propi català i del castellà a l’acabament de l’ensenyament primari i el de la llengua anglesa.
4.Pública, democràtica i de gestió participativa:
Formació en el respecte als drets i les llibertats i en l’exercici de la tolerància i la convivència.
5. Promotora de hàbits saludables.
PILARS PEDAGÒGICS / BASES DEL MODEL EDUCATIU:
El respecte als valors democràtics i l’afany de participació.
Fomentant la participació activa de tots els membres de la comunitat educativa en la “construcció” del col·legi.
La lluita per la igualtat de gènere i la defensa de la coeducació
Vetllant per la destrucció de la desigualtat en quant al gènere i els rols establerts històricament com a societat.
Aconfessional.
-Respectant totes les confessions d’alumnes, pares, mares i mestres.
La solidaritat i la cooperació per davant de la competició (Aprendre per cooperar i cooperar per aprendre)
- Fomentant les activitats en grup i creure en la cooperació com a via d’aprenentatge.
La sensibilitat ecològica i el respecte a la natura.
- Vetllant per una escola més sostenible
El sentit de la llibertat lligat al de responsabilitat.
- Fomentant activitats sota la responsabilitat dels alumnes més grans.
La sensibilitat i el gust estètic:
- Donant-li el valor adequat a la música i a la plàstica.
OBJECTIUS EDUCATIUS PRIORITARIS:
Garantir l'èxit educatiu de tot l'alumnat.
Garantir la convivència en el centre (cohesió social).
Obrir l'escola a l'entorn més proper.